Rechtermuisklik is uitgezet.
logo

Wat ik eet wanneer ik niet eet

Ik doe aan Intermittent Fasting. Dat houdt in dat ik periodes alleen water drink en niets eet. Er zijn inmiddels tal van onderzoeken die het nut er van aantonen op het gebied van gezondheid (deze link is een goed beginpunt). Maar voor mij draait het niet slechts om m'n eigen gezondheid, maar ook als een persoonlijk protest tegen een leven waarin we overvloed als normaal zijn gaan accepteren. En dus eet ik niet.

Om 18:00 stop ik met eten. Vanaf dan drink ik alleen nog maar water. De volgende dag ga ik lopen. Afwisselend een lange wandeling met een korte hardloopsessie of een kortere wandeling met een lange hardloopsessie. Bijvoorbeeld 15 kilometer wandelen gevolgd door 7,5 kilometer hardlopen of 8 kilometer wandelen gevolgd door een halve marathon hardlopen. Om een uur of 13:00 wanneer ik weer thuis ben en gedoucht heb eet ik pas m'n eerste maaltijd.

Aangezien ik dan dus 19 uur niets heb gegeten, voor mij geen cheape maaltijd, maar het goddelijkste ontbijt wat je als middageten kunt nuttigen.

Ingrediƫnten

  • 3 bananen
  • 2 avocados
  • 1 scoop vegan eiwitten (vanille)
  • 1 eetlepel 100% pindakaas (je grootste eetlepel, anders 2 eetlepels)
  • 100ml kokosroom
  • pindastukjes of andere noten
  • pompoenpitten
  • zonnebloempitten
  • cacaonibs
  • rozijnen of ander gedroogd fruit zoals dadel- en vijgenstukjes

Instructies

Mix de bananen, avocado's, eiwtten, pindakaas en kokosroom met een staafmixer. En roer vervolgens de rest van de ingredienten er doorheen.

Leave a comment